Spær kort

Har du mistet dit kort, eller har du mistanke om misbrug af kortet, skal du spærre det med det samme. Det gælder også, hvis du har mistanke om, at din PIN-kode er blevet afluret.

  • Gem numrene til kortudbyder på din mobiltelefon, så du altid har dem ved hånden (du finder dem nedenfor).
  • Kontroller med jævne mellemrum, at du har dit kort på dig. 
  • Når du får et nyt kort, skal du huske at give besked om dit nye kortnr. til fx teleselskaber og abonnementsordninger.

Nets (Visa/Dankort og Visa Debit) +45 44 89 29 29
SEB (Eurocard/Mastercard) +45 70 30 12 01

Du kan spærre kortet i din netbank eller mobilbank under menuen Kort.

Banken har indgået en aftale med Nets, som betyder, at Nets overvåger Visa/Dankort-transaktioner med henblik på at forebygge tredjemandsmisbrug. Nets kan i forbindelse med overvågningen blokere kortet, hvis der er mistanke om, at uvedkommende har fået kendskab til dine kortoplysninger. Hvis dit kort ikke virker, kan du kontakte Nets eller banken.

Du kan ringe til Nets hele døgnet på +45 44 89 29 29. 

Sådan får du vist din pinkode i mobil- og netbank

I mobilbanken:

  • Log på mobilbanken.
  • Tryk på Mere nederst i højre hjørne.
  • Tryk på Kort.
  • Vælg det kort du vil se pinkoden på og tryk på Vis pinkode.
  • Tryk på knappen Hold nede for at se pinkoden og se din 4-cifrede pinkode.

I netbanken:

  • Log på netbanken på www.lpb.dk
  • Tryk på Konti og kort
  • Tryk på kort
  • Vælg det kort du vil se pinkoden på og tryk på Vis pinkode.
  • Tryk på knappen Hold nede for at se pinkoden og se din 4-cifrede pinkode.